Trauma část 1

 

Jak už jsem někde zmiňovala, hlavně z projektu X si odnáším několik traumat. Po odchodu z projektu X jsem ale zjistila, že ty traumata mě vlastně provázela celou dobu a tyto traumata se mi zažrala hluboko do mých vzorců chování. Já jsem těmi traumaty, moje osobnost se změnila.

I když jsem vše brala jako vývoj a růst, teď když mám klid vidím, že je vše jinak. Když si v hlavě přehrávám nějaké situace, vidím ve všem dlouhý řetězec, jak vše na sebe navazuje, a že nejen chování Soudce na mě mělo vliv, ale také potom chování moje k dalším Sluníčkům spustilo řetězec změn u nich samotných. Doufám ale, že jsem jim nezpůsobila žádná traumata nebo šrámy, které by si potom museli řešit.

Moje osobnost se životní cestou měnila, rostla a to samozřejmě není nic neobvyklého, takhle je to u většiny lidí. Tak jsem tyto změny v mém myšlení posléze chování brala jako růst. Neviděla jsem to, že ty myšlenky a následné chování nevychází ze mě, ale jsou to následky chování a působení Soudce.

Člověku, co čte tyto řádky, se to může zdát přece tak jasné. Jenže v době, kdy prožíváte nějakou etapu života, ty věci prostě nevidíte. Buďto o nich víte a nechcete je přijmout, nebo je prostě nevidíte vůbec. Vaše vědomí má v té době jisté hranice, a proto stále třeba nešťastní zůstáváte na místě nebo s člověkem. Až po následné změně jako je odchod nebo změna, vidíte věci zcela jasně a říkáte si, proboha, jak jsem tohle nemohla vidět, jsem fakt debil, že jsem neodešla dřív.

Jenže tak to prostě je, a nejde se na sebe zlobit. Buďme šťastní, že jsme vůbec dostali možnost odejít, že jsme ji přijali možnost od vesmíru změnit náš život. Všechno berme jako zkušenost, a pokud se do budoucna dostaneme do podobné situace, naše vědomí už by tohle mělo rozpoznat, samozřejmě opět záleží jen na nás samotných, jestli se rozhodneme setrvat či odejdeme. Záleží na tom, jestli tentokrát poslechneme naší intuici, protože ona tam je.

No dobře, tak jsem se na začátek hezky obhájila, jak je mým novým nechtěným zvykem a můžeme, jít na to.

Snažila jsem se vymyslet čím začít, jenže ono to moc po jednom traumíčku popisovat nejde. Jelikož následků chování Soudce je prostě hodně, jsou to spíš druhy traumat, které se následné větví a odráží v životních situacích. Jsou to maličkosti každodenního dne a ty jsou ty nejhorší.

Zkusíme to tedy obráceně. Místo vypisování jednotlivých traumat, nebo konkrétních situací kdo kdy, jak řekl, si řekněme o jedné z taktik, kterou nejen psychopati využívají.

Seznamme se s taktikou nazývanou Gaslighting

 

Gaslighting je jedna z forem psychického týrání, forma manipulace. Člověk, který aplikuje na ostatní lidi tuto taktiku se snaží u lidí zničit jejich víru ve vlastní vnímání. Napadá vše, pro co se rozhodnete, zpochybňuje vaše názory ale celkově celou vaši osobnost. Napadá Vaši minulost i budoucnost. Rozebírá Vás do všech detailů a ze všech úhlů.

Aktér této techniky vnucuje svoji pravdu, názory a vytváří tak realitu, která je pro jeho život výhodná.

Napadený člověk touto taktikou zpochybňuje sebe a celkovou realitu života. To znamená že zpochybňuje svou paměť, svoji osobnost, zdravý rozum.

A tohle je můj případ.

...pokračování v dalším blogu Trauma část 2

Jestli máte i vy zkušenosti s gaslightingem, s psychopatem a chtěli bystě svůj příběh sdílet už jen se svěřit, sdílet jako motivaci pro ostatní, ukázat že se není za co stydět, přidat se k otevření tohoto tématu. Můžete mi napsat na instagram @mojejinotaje nebo na email lesana@nechmerust.cz

Váš příběh bude sdílet anonymně a bez jakéhokoliv soudu.

#dekujizesdilite


IF

 


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Přípravy, Dobrovolničení po celém světě

Odpuštění od zvířat

Vysvětlivky